ELİF ÇELİK / FAHREDDİN KERİM GÖKAY ANADOLU LİSESİ Ortak Deyimler eTwinning Projesi Müfredata Entegrasyonu

    

                  Ortak Deyimler eTwinning Projesi Müfredata Entegrasyonu


     

                                                                              ELİF ÇELİK  

                                              FAHREDDİN KERİM GÖKAY ANADOLU LİSESİ

                            ORTAK DEYİMLER  PROJESİNİN  MÜFREDATA ENTEGRASYONU

          Projemiz genel itibari ile disiplinler arası bir projedir.Kültür ve sanat bir sentezidir.Çalışmalarımızı ve etkinliklerimizi planlarken bu unsuru dikkate alarak farklı disiplinleri de etkinliklerimize kattık.

 

                                                                 İngilizce dersi

         *  Öğrencilerimiz öncelikle kendilerini tanıttılar;

       --Introducing himself/herself

      School Life       / Daily Routine

  Speaking:     E10.1.S1   Students will be able to introduce themselves and others  individually in a small groups.

                     E10.1. S1     Students will be able to Exchange personal information in formal language.

     --  Studying abroad

       Speaking :      E9. 1. S1     Students will be able to introduce themselves.

   *   Öğrencilerim proje sonu değerlendirme bölümünde projemizi ve onlara   katkılarını  değerlendirdiler;

      --Traditions

      Writing:          E10.4.W1.          Students will be able to write a short paragraph comparing his knowledge and traditional and cultural items.

      Writing:        E9. 3 W1.     Students will be able to write about  themselves on a blog.   

     *Ekim Ayı Ortak Ürünümüz;  Sıkça Kullanılan Deyimleri  Öğrencilerimize Sorduk.Mentimeter ile Kelime Bulutu Oluşturdular.

         Making request with idioms.

       -E.9.S.2 Gaining time in a conversation.

      -E.9.S.1. Asking for and givimg opinion.

             Giving and receving  advice

        -E.10.W.1. Students  will be able to write idioms to express  their opinions.

 

 

 

 

 

           *Kasım Ayında Yaptığımız ve Ortak Ürünümüz olan Akrostiş Çalışması ‘Atatürk Ölmedi Kalbimizde Yaşıyor’ Etkinliği

         -In our lesson you can see all grades thi subject

        -Students will be able to research Atatürk’s  life.

        -10 November Commeration of Atatürk

  

     *Aralık Ayı Ortak ürünü Olarak  Canvada Takvim Yaptık.Deyimleri Anlamlarına Uygun Aylarda Kullanmaya Çalıştık.Karışık Okul Takımları ile İkişer Kişi her Ayı düzenlediler.

  -  We  used  idioms  while making calender  and  we used  some  suitable visuals  for seasons and months.

     -E.11.4.S.1.Students will be able to share  experiences.

     -E.11.4.S.2. Students will be able to order the time or seasons  of  the year.

 

            *Yeni yıl kartları yaptık;

         Dilek ve temennilerini İngilizce ifade ettiler

       The New  Studying abroad

       Writing:  E9.1.W1:Students will be able to write simple sentences and phrases in a postcard.

  Years Cards

       - Students will be able to write and create  a work

       - They will be express wishes to their friends for the future.

        -They will be write their opinion  with best wishes.

 

        *Ocak Ayı İşbirlikçi Ürünümüz  Olarak Mindmeister ile Deyimleri İlişkilendirerek Zihin Haritası Yaptık.

       We created a mind map with idioms.

       Giving and receiving advice  and talking about consequences.

      -E.10.6.R.1.Students  will  be able to identify the advice ,rules and regulations for life.

      -E.10.6.W.1.Students will be able to try  to categorize the idioms.

 

 

 

 

 

 

 

 

      *9 February  Safer Interbet Day( 9 Şubat Güveli  İnternet Günü(GİG)

            Sloganları ile afişler yapıp internet güvenliğine dikkat çektiler.

            We did some slogans and banners.

         -They will be able to  learn the structure of imperatives, instruction,offer and suggestion .

        - They used them in suitable place warn someone and draw attention.

    *Şubat Ayında Öğrencilerimiz ile Kahoot Hazırlayıp Oynadık.Sorularımız İngilizce ve e- güvenlik ile ilgiliydi.

         We prepared a kahoot about eSafety.

         Asking and answering questions in somewhere .

        -E.9.7.R.1. Students will be able to ask and answer questions about a subject.

        - E.9.7.S.2. Students will be able to respond simple questions about a topic.

                              Türk Dili Ve Edebiyatı Dersi

      Türk Dili Edebiyatı Dersimiz de disiplinlerarası işlediğimiz derslerimizden biridir.

  *Kasım Ayında Yaptığımız Akrostiş Çalışması ‘Atatürk Ölmedi Kalbimizde Yaşıyor’ Etkinliği

       Yazma

       Yazma Becerileri Kazanımları

    3. Ünite

 - B.1 .   Farklı türde metin yazar.(9. Sınıf)

  -B.2.   Yazacağı metnin türüne göre konu,tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.(9.  Sınıf)

                                                    Müzik Dersi

      *Okul dışarıda gününde dışarıda kitap okuduk ve deyimlerin çokça geçtiği şarkı ve türküler seslendirdik.  10 Kasım  Haftası da olması sebebiyle Atatürk’ ün sevdiği türküleri söyledik.

    *Dinleme –Söyleme- Müziksel Yaratıcılık

  -  9.C.2. Dağarcığındaki eserleri uygun ritimde söylemek

   *Dinleme- Söyleme

  -9. A. 4. Atatürk’ün müzik ve sanat hakkındaki sözlerini bilmek.

 

 

 

 

 

 

                                            Görsel Sanatlar Dersi(Resim)

  Kasım Ayında Yaptığımız  Deyimler sözlüğü Storyjumper  Web 2.0 aracımızda Deyimler ve uygun resimler kullandık.

      - Bu etkinlik estetik duygularının gelişiminde kazanım sağlar.Renk,malzeme,ve görsel dokuları tanır.

   - Görsel belleği gelişir.

  - Malzemeyi nerede nasıl  ve hangi amaçla kullanacağını keşfeder. Malzemeye anlam yüklemeyi öğrenir.

    

   Değerler Eğitimi

 * 3 Aralık Dünya Engelliler Günü için (3 December World Disabilities Day) Wordart ile kelime bulutları oluşturup etkinlikler yaptık;

 -Görsel materyalleri kullanarak farkındalık oluşturmaya çalıştık

- Empati duygusunu kazandırmak hedeflendi.Web 2 aracı ile de kendilerini ifade etme duyguları geliştirmek hedeflendi.

-‘  ENGELleri kaldıralım’ etkinliği ile asıl engelin düşünme ile ilgili olduğuna dikkat çekildi.

-Duyarlılık,Nezaket,Hoşgörü,ve Sorumluluk gibi duyguların önemine dikkat çekildi.

                                 Bilişim Teknolojileri Dersi( Bilgisayar Bilimi)

    Bilişim dersi aslında en çok destek aldığımız ve en çok projemizde kullandığımız ders.Öğrencilerimizin kullandığı her web2.0 aracı ve her uygulama ile dersimizden destek aldık. Codeweek te Scratch ile kodlama, mentimeter, storyjumper , mindmeister canva, kahoot, linoit, padlet, chatterpix, bitmoji , voki……… Hepsinde bilişim dersinden yardım aldık.zaten projemizde hedeflerimizden biri de bilişim teknolojilerini uygun ve verimli kullanmaktı.

    *9 Şubat Güvenli İnternet Günü  Etkinliklerimizde;

    -1.1.1.1Bilişim teknolojilerini ve internet ortamını kullanma sürecinde dikkat etmesi gereken etik kurallar ve ilkeler

     -1.1.1.2   Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşabilecek durumlar.

    -1.1.2.1  Bilgi güvenliğinin önemi.

    -1.2.3.1  Verilerin problem için uygun teknikleri kullanarak çözümünü sağlama.Burada uygun yerde uygun web 2.0 aracını kullanmak çok önemlidir.

 

 

 

 

 

 

   *CODEWEEK etkinliğine projemizin adı ve okulumuzun adı ile katıldık.

      codeorg  dan kodlamalar yaptık,strach ile de kodlama yaptık, ve  piksel kodlama ile Atatürk haftası ile ilgili Atatürk resimleriyle de kodlamalar yaptık ve mükemmellik sertifikalarımızı da aldık.Öğrencilerimin  de katılım sertifikalarını alıp eba portfolyolarına da işledim.

   *   Ekim ayı ortak ürünümüzü metni ile yaptık; Deyimlerden bildiklerimiz ile kelime bulutu oluşturduk.

     Mentimeter ile okullarımız ve   öğrencilerimizden anlık soruya cevap vererek bir kelime bulutu oluşturduk.Yine daha önceki bilgileri sorgulandı.Deyimler en çok bildiğimiz deyimleri sorguladık.

  *Proje panomuzu birlikte yaptık;

    Bu onlarda bir ürün ortaya çıkarma duygusu geliştirdi, yaptıklarını sergileyebilme taktir kazanma , başarı duygusu  kazanma gibi duygularının gelişmesine yardımcı oldu.Ayrıca okul proje panolarımız  projemizin yaygınlaştırılmasına da destek oldu.

  *Forum Webinar Sohbet odası etkinliklerine de öğrencilerim etkin bir şekilde katılmıştır;

    Bunlar öğrencilerimin kendilerini  ifade edebilme becerilerine de destek sağlamıştır. Yeni yılda projede bulunan herkese Twinmail atarak yeni yıllarını kutlamışlardır.Bazı etkinliklerimize forumda karar verilmiş ve öğrencilerimizin tartışma dinleme saygı gösterme becerileri de desteklenmiştir.Ayrıca forum kullanımının fikir savunma ,etkinliğe katkı sağlama,düşündüğünü doğru bir şekilde ifade edebilme duygularının gelişimine de katkısı olmuştur

                                                                                 

   *Canva da yaptığımız takvim ile öğrencilerimiz eşzamanlı takvimlerini İngilizce deyimler ile yapmışlardı.

        Deyimlerde bu deyimleri anlatan resimler de kullanmışlardır.

 -Öğrencilerimiz takvime uygun müzik arka plan resim ve durum ayarlamasında bir çok şeyi düşünerek bütüncül bir bakış açısı kazanmışlardır.

  *Logo Seçiminde oylama yaptık;                     

     -Demokrasi kavramı seçim hakkı gibi kavramları öğrendiler.

    Proje başında ve projemizin sonunda öğrenci ve veli anketlerimizi oluşturup ,öğrenci ve velilerimize doldurttuk.Buradaki amacımız; hem velilerimizi de projemize dahil  etmek ve öğrenci deki değişimi görmeleri sağlamak hem de kendimizin görebileceği bir değerlendirme yapmaktır.

  Böylelikle projemizi  sonlandırdık. Başta belirttiğim gibi aslında disiplinle rarası bir kültür projesi.Ben ve öğrencilerim bu projeden çok şey öğrendik ve bu projeye çok şey kattık.

Yorumlar