ELİF ÇELİK / FAHREDDİN KERİM GÖKAY ANADOLU LİSESİ Ortak Deyimler eTwinning Projesi Müfredata Entegrasyonu
Ortak Deyimler eTwinning Projesi Müfredata Entegrasyonu
ELİF ÇELİK
FAHREDDİN KERİM GÖKAY ANADOLU LİSESİ
ORTAK DEYİMLER PROJESİNİN MÜFREDATA ENTEGRASYONU
Projemiz genel itibari ile disiplinler arası bir projedir.Kültür ve sanat bir sentezidir.Çalışmalarımızı ve etkinliklerimizi planlarken bu unsuru dikkate alarak farklı disiplinleri de etkinliklerimize kattık.
İngilizce dersi
* Öğrencilerimiz öncelikle kendilerini tanıttılar;
--Introducing himself/herself
School Life / Daily Routine
Speaking: E10.1.S1 Students will be able to introduce themselves and others individually in a small groups.
E10.1. S1 Students will be able to Exchange personal information in formal language.
-- Studying abroad
Speaking : E9. 1. S1 Students will be able to introduce themselves.
* Öğrencilerim proje sonu değerlendirme bölümünde projemizi ve onlara katkılarını değerlendirdiler;
--Traditions
Writing: E10.4.W1. Students will be able to write a short paragraph comparing his knowledge and traditional and cultural items.
Writing: E9. 3 W1. Students will be able to write about themselves on a blog.
*Ekim Ayı Ortak Ürünümüz; Sıkça Kullanılan Deyimleri Öğrencilerimize Sorduk.Mentimeter ile Kelime
Bulutu Oluşturdular.
Making request with idioms.
-E.9.S.2 Gaining time in a conversation.
-E.9.S.1. Asking for and givimg opinion.
Giving and receving advice
-E.10.W.1. Students will be able to write idioms to express their opinions.
*Kasım Ayında Yaptığımız ve Ortak
Ürünümüz olan Akrostiş Çalışması ‘Atatürk Ölmedi Kalbimizde Yaşıyor’ Etkinliği
-In our lesson you can see all grades thi subject
-Students will be able to research Atatürk’s life.
-10 November Commeration of Atatürk
*Aralık Ayı Ortak ürünü Olarak Canvada Takvim Yaptık.Deyimleri Anlamlarına
Uygun Aylarda Kullanmaya Çalıştık.Karışık Okul Takımları ile İkişer Kişi her
Ayı düzenlediler.
-
We used idioms
while making calender and we used
some suitable visuals for seasons and months.
-E.11.4.S.1.Students will be able to share experiences.
-E.11.4.S.2. Students will be able to order the time or seasons of the year.
*Yeni
yıl kartları yaptık;
Dilek ve temennilerini İngilizce ifade
ettiler
The New
Studying abroad
Writing:
E9.1.W1:Students will be able to write simple sentences and phrases in a
postcard.
Years Cards
- Students will be able to write and create a work
- They will be express wishes to their friends for the future.
-They will be write their opinion with best wishes.
*Ocak Ayı İşbirlikçi Ürünümüz Olarak Mindmeister ile Deyimleri
İlişkilendirerek Zihin Haritası Yaptık.
We created a mind map with idioms.
Giving and receiving advice and talking about consequences.
-E.10.6.R.1.Students will be able to identify the advice ,rules and regulations for life.
-E.10.6.W.1.Students will be able to try to categorize the idioms.
*9 February Safer Interbet Day( 9 Şubat Güveli İnternet Günü(GİG)
Sloganları ile afişler yapıp internet güvenliğine dikkat çektiler.
We did some slogans and banners.
-They will be able to learn the structure of imperatives, instruction,offer and suggestion .
- They used them in suitable place warn someone and draw attention.
*Şubat Ayında Öğrencilerimiz ile Kahoot
Hazırlayıp Oynadık.Sorularımız İngilizce ve e- güvenlik ile ilgiliydi.
We prepared a kahoot about eSafety.
Asking and answering questions in
somewhere .
-E.9.7.R.1. Students will be able to ask and answer questions about a subject.
- E.9.7.S.2. Students will be able to respond simple questions about a topic.
Türk
Dili Ve Edebiyatı Dersi
Türk Dili Edebiyatı Dersimiz de disiplinlerarası işlediğimiz derslerimizden biridir.
*Kasım Ayında Yaptığımız Akrostiş Çalışması
‘Atatürk Ölmedi Kalbimizde Yaşıyor’ Etkinliği
Yazma
Yazma Becerileri Kazanımları
3. Ünite
- B.1 . Farklı türde metin yazar.(9. Sınıf)
-B.2. Yazacağı metnin türüne göre konu,tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.(9. Sınıf)
Müzik
Dersi
*Okul dışarıda gününde dışarıda kitap
okuduk ve deyimlerin çokça geçtiği şarkı ve türküler seslendirdik. 10 Kasım
Haftası da olması sebebiyle Atatürk’ ün sevdiği türküleri söyledik.
*Dinleme –Söyleme- Müziksel Yaratıcılık
- 9.C.2. Dağarcığındaki eserleri uygun ritimde söylemek
*Dinleme- Söyleme
-9. A. 4. Atatürk’ün müzik ve sanat hakkındaki sözlerini bilmek.
Görsel
Sanatlar Dersi(Resim)
Kasım Ayında Yaptığımız Deyimler sözlüğü Storyjumper Web 2.0 aracımızda Deyimler ve uygun resimler
kullandık.
- Bu etkinlik estetik duygularının gelişiminde kazanım sağlar.Renk,malzeme,ve görsel dokuları tanır.
- Görsel belleği gelişir.
- Malzemeyi nerede nasıl ve hangi amaçla kullanacağını keşfeder. Malzemeye anlam yüklemeyi öğrenir.
Değerler Eğitimi
* 3 Aralık Dünya Engelliler Günü için (3
December World Disabilities Day) Wordart ile kelime bulutları oluşturup
etkinlikler yaptık;
-Görsel materyalleri kullanarak farkındalık oluşturmaya çalıştık
- Empati duygusunu kazandırmak hedeflendi.Web 2 aracı ile de kendilerini ifade etme duyguları geliştirmek hedeflendi.
-‘ ENGELleri kaldıralım’ etkinliği ile asıl engelin düşünme ile ilgili olduğuna dikkat çekildi.
-Duyarlılık,Nezaket,Hoşgörü,ve Sorumluluk gibi duyguların önemine dikkat çekildi.
Bilişim
Teknolojileri Dersi( Bilgisayar Bilimi)
Bilişim dersi aslında en çok destek
aldığımız ve en çok projemizde kullandığımız ders.Öğrencilerimizin kullandığı
her web2.0 aracı ve her uygulama ile dersimizden destek aldık. Codeweek te
Scratch ile kodlama, mentimeter, storyjumper , mindmeister canva, kahoot,
linoit, padlet, chatterpix, bitmoji , voki……… Hepsinde bilişim dersinden yardım
aldık.zaten projemizde hedeflerimizden biri de bilişim teknolojilerini uygun ve
verimli kullanmaktı.
*9 Şubat Güvenli İnternet Günü Etkinliklerimizde;
-1.1.1.1Bilişim teknolojilerini ve internet ortamını kullanma sürecinde dikkat etmesi gereken etik kurallar ve ilkeler
-1.1.1.2 Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşabilecek durumlar.
-1.1.2.1 Bilgi güvenliğinin önemi.
-1.2.3.1 Verilerin problem için uygun teknikleri kullanarak çözümünü sağlama.Burada uygun yerde uygun web 2.0 aracını kullanmak çok önemlidir.
*CODEWEEK etkinliğine projemizin adı ve okulumuzun adı ile katıldık.
codeorg dan kodlamalar yaptık,strach ile de kodlama yaptık, ve piksel kodlama ile Atatürk haftası ile ilgili Atatürk resimleriyle de kodlamalar yaptık ve mükemmellik sertifikalarımızı da aldık.Öğrencilerimin de katılım sertifikalarını alıp eba portfolyolarına da işledim.
* Ekim
ayı ortak ürünümüzü metni ile yaptık; Deyimlerden bildiklerimiz ile kelime
bulutu oluşturduk.
Mentimeter ile okullarımız ve öğrencilerimizden anlık soruya cevap vererek bir kelime bulutu oluşturduk.Yine daha önceki bilgileri sorgulandı.Deyimler en çok bildiğimiz deyimleri sorguladık.
*Proje panomuzu birlikte yaptık;
Bu onlarda bir ürün ortaya çıkarma duygusu geliştirdi, yaptıklarını sergileyebilme taktir kazanma , başarı duygusu kazanma gibi duygularının gelişmesine yardımcı oldu.Ayrıca okul proje panolarımız projemizin yaygınlaştırılmasına da destek oldu.
*Forum Webinar Sohbet odası etkinliklerine de öğrencilerim etkin bir
şekilde katılmıştır;
Bunlar öğrencilerimin kendilerini ifade edebilme becerilerine de destek sağlamıştır. Yeni yılda projede bulunan herkese Twinmail atarak yeni yıllarını kutlamışlardır.Bazı etkinliklerimize forumda karar verilmiş ve öğrencilerimizin tartışma dinleme saygı gösterme becerileri de desteklenmiştir.Ayrıca forum kullanımının fikir savunma ,etkinliğe katkı sağlama,düşündüğünü doğru bir şekilde ifade edebilme duygularının gelişimine de katkısı olmuştur
*Canva da yaptığımız takvim ile
öğrencilerimiz eşzamanlı takvimlerini İngilizce deyimler ile yapmışlardı.
Deyimlerde bu deyimleri anlatan
resimler de kullanmışlardır.
-Öğrencilerimiz takvime uygun müzik arka plan resim ve durum ayarlamasında bir çok şeyi düşünerek bütüncül bir bakış açısı kazanmışlardır.
*Logo Seçiminde oylama yaptık;
-Demokrasi kavramı seçim hakkı gibi kavramları öğrendiler.
Proje başında ve projemizin sonunda öğrenci ve veli anketlerimizi oluşturup ,öğrenci ve velilerimize doldurttuk.Buradaki amacımız; hem velilerimizi de projemize dahil etmek ve öğrenci deki değişimi görmeleri sağlamak hem de kendimizin görebileceği bir değerlendirme yapmaktır.
Böylelikle projemizi sonlandırdık. Başta belirttiğim gibi aslında disiplinle rarası bir kültür projesi.Ben ve öğrencilerim bu projeden çok şey öğrendik ve bu projeye çok şey kattık.
Yorumlar
Yorum Gönder